Min første rokketand

Jeg har lige så længe, jeg kan huske ønsket mig to ting. En nintendo og en rokketand. Sidste gang jeg havde fødselsdag dag, fik jeg en nintendo. Nu er tiden kommet, hvor jeg har tabt min første tand.

Det hele begyndte nogle uger inden, at jeg skulle besøge min moster Trine i London. Når jeg tog fat i tanden, vippede den en lille smule. Efterhånden som jeg fik vist folk min rokketand, vippede tanden mere og mere. Når tanden bevægede sig sagde det en lille lyd.

I Kingston i London midt mellem pubberne The Cricketers og The Albion på The Fairfield Recreation Ground, skulle jeg lige vise Trine tanden, så hun kunne høre lyden, når tanden vippede. Men hov lige pludselig stod jeg med min rokketand i hånden og det blødte fra min mund - jeg havde tabt min første tand.

Resten af dagen tænkte og snakkede jeg om, om folk mon kunne se, at jeg lige havde tabt en tand. Jeg besøgte et sted der hedder Portobello Marked, hvor jeg i en butik købte en plastikækse, der lignede en tand, til min rokketand. Senere på dagen skulle vi ud til lufthavnen, hvor vi skulle sove, heldigvis dukkede tandfeen ikke op derude, da jeg var bange for, at tandfeen ville flyve ind i en flyvemaskine.

Da jeg kom hjem til Viborg igen, sov jeg en nat med tanden under min hovedpude, og da jeg vågnede næste morgen, havde tandfeen lagt en 20'er til mig. Det var godt, at døren til min værelse stod åben, ellers kunne tandfeen nok ikke finde vej.

Emneord

Læs også

Jeg laver en menneskeburger Jeg laver en menneskeburger

En dag ville min far lave en kæmpe monsterburger, men jeg ville hellere lave en menneskeburger med øjne og arme.

Sommerferie rundtur i Skotland Sommerferie rundtur i Skotland

Vi startede meget tidligt om morgen, hvor vi skulle gå ned til bussen. Først skulle vi kører til Herning, så med tog og så med en ny bus før vi ankom til lufthavnen. Endelig kunne vi få noget morgenmad. Dejligt med et legerum og nogle legetøjsbutikker i lufthavnen.

Mine nye kaniner Mine nye kaniner

En dag var alle mine kaniner døde. Første døde børnene, så døde moderen, og så var buret helt tomt. Efter mange dages søgen uden at finde nogle nye kaniner, er det nu lykkedes.