Sommerferie i Skagen

Hurra ferie ferie ferie...Skagen er nok det sted, jeg har holdt sommerferie flest gange, men jeg vender gerne tilbage igen.

Vi kørte med tog til Skagen, hvor vi gjorde stop i Langå og Randers, hvor jeg prøvede en fotoautomat, men vi ventede på det næste tog. Da toget kom til Aalborg min farmor og farfar på banegården, de ville lige vinke til os og så fik jeg også nogle små vingummi bamser til resten af turen.

I Frederikshavn skifte vi til et nyt lille tog, vi havde meget tralvt, men heldigvis nåede vi det. På vej til Skagen fjollede jeg rundt med en grønlænder pige. Hendes forældre grinede meget af mig, da de syntes, at jeg var meget sjov. Da pigen skulle af toget, gav hun mig en lille bamse.

Da vi var kommet til Skagen, skulle vi bo hos en som moster Trine kender, jeg skulle sove i en køjeseng, der om aften blev lavet om til en hule med tæpper. Jeg sov i den nederste køje og i den øverste køje lavede jeg et legerum til mine bamser og kanin.

Når man er i Skagen er det helt nødvendigt at tage en tur til Grenen, og så de to have mødes. Vi var oppe i et fyrtårn, hvorfra jeg kunne se ud over hele byen og helt ud til vandet.

I Skagen findes der over et bamsemuseum med rigtig mange bamser. Nogle bamser leger, andre står og maler ligesom de gamle Skagens malere, som endda har deres helt eget museum et andet sted i byen. På bamsemuseumet mødte jeg en mand, der hedder Uffe Ellemann-Jensen, han var på tur med nogle børn. I museumsbutikken købte jeg en lyserød bamse. Lyserød er min yndlingsfarve.

En dag kom der nogle rigtig mørke skyer på himlen - det lignede uvejr. Vi var hos bageren med de bedste romkugler. Foran bagerbutikken ligger der et anker, som jeg flere gange legede på.

De mørke skyer blev mørkere og mørkere. Vi måtte hellere komme i tørvejr inden regnen kom, der gik ikke længe. Bageren har nogle rigtig gode romkugler.

Vi nåede lige at komme på et musuem med en masse billeder, men også et børnerum, hvor jeg sad og malede og så film. På museet var der også nogle kjoler, som en der hedder Anne Marie Helger har haft på.

På vej hjem fra Skagen stod vi af toget i Aalborg, her ventede farmor og farfar, og så kørte vi med dem mod Viborg. Undervejs gjorde vi stop ved et hul i jorden, hvor der var nogle køer, det var vist mest min far og farfar der syntes, at det var et fint sted.

Efter hullet i jorden kørte vi til Verdenskortet i Klejtrup, hvor jeg gik hele verden rundt og besøgte Egypten igen. Efter en tur på en stor hoppepude spiste i frokost. Jeg prøvede også at styrer en vogn der blev trukket af et æsel.

Læs også

Nytårsaften sammen med Thea og Thilde Nytårsaften sammen med Thea og Thilde

Ligesom de forgående år holdt jeg nytårsaften sammen med Thea og Thilde. Vi fik skudt bordbomber, knaldperler og raketter af.

Jeg prøver en ny frisure med pink hår Jeg prøver en ny frisure med pink hår

I en butik i Tyskland fandt jeg noget pink hår. Det ser rigtig sjovt ud. Følg med og se resultatet.

Sommerferie

I min sommerferie fra vuggestuen har jeg været på Fur sammen med min mor og far. Der blev optaget nogle små videoer, hvor jeg er med.

Sommerferie rundtur i Skotland Sommerferie rundtur i Skotland

Vi startede meget tidligt om morgen, hvor vi skulle gå ned til bussen. Først skulle vi kører til Herning, så med tog og så med en ny bus før vi ankom til lufthavnen. Endelig kunne vi få noget morgenmad. Dejligt med et legerum og nogle legetøjsbutikker i lufthavnen.

Første skoledag på hold 3 Første skoledag på hold 3

Sommerferien er slut, og nu skal jeg begynde i skole igen. Det bliver dejligt at se alle mine venner igen, men også lidt træls at jeg ikke kan være længe oppe om aften mere.